štvrtok, januára 22, 2009

Dostál: Prečo pokojne áno František Mikloško

Včera tvorcovia občianskej kampane Moja prezidentka, podporujúcej Ivetu Radičovú, na svojej internetovej stránke zverejnili článok Prečo určite nie Mikloško. Zakladateľ kampane Michal Hvorecký sa v ňom demagogicky a pomocou mnohých neprávd snaží Františka Mikloška zdiskreditovať a vysvetliť, prečo "Mikloško nemôže byť dobrým prezidentom". Okrem iných sa odvoláva aj na konzervatívcov ako Ondrej Dostál, Daniel Lipšic či Peter Zajac, pre ktorých je F. Mikloško údajne tiež neprijateľný. Pod článkom sa objavilo vyše 70 pobúrených komentárov, dnes na svojom blogu reagoval aj Ondrej Dostál:

"Článok neobsahuje argumenty, prečo nevoliť Mikloška, iba argumenty, prečo by Mikloška nemali voliť ľudia s istým typom liberálnych názorov. A ide o ten typ liberalizmu, ktorý je môjmu pohľadu na svet veľmi vzdialený. Druhým problémom je, že článok obsahuje vyloženú demagógiu.

Príliš konzervatívne videnie sveta je dôvod, prečo Mikloška nebude voliť Zajac, Lipšic alebo ja? Ako na to, preboha, Hvorecký prišiel? Nikto z nás to nikdy nepovedal a Mikloškove konzervatívne názory určite nie sú pre mňa dôvodom, prečo ho nevoliť. Samozrejme, sú veci, na ktoré mám iný názor ako Mikloško. Ale rovnako sú aj veci, na ktoré mám iný názor ako Radičová. Takže sa musím dôrazne ohradiť voči použitiu môjho mena v takejto súvislosti.

Mikloško bol jedným z hlavných organizátorov sviečkovej manifestácie, najväčšieho prejavu odporu proti komunistického režimu na Slovensku. Ja osobne by som na Husákov pohreb nešiel a tiež som nebol práve nadšený, že tam boli Mikloško a Ján Čarnogurský. Avšak z ich strany to bolo predovšetkým gesto veriacich ľudí, ktorí ako prenasledovaní dokázali odpustiť svojmu prenasledovateľovi.

Mojou kandidátkou je v týchto voľbách Iveta Radičová, ale na rozdiel od iniciátorov kampane Moja prezidentka nemám ani najmenšiu pochybnosť, že František Mikloško by bol tiež dobrým prezidentom všetkých občanov."

Celý blog: Prečo pokojne áno František Mikloško